Bericht uit Bolivia van Piet en Marijke - Reisverslag uit Caranavi, Bolivia van casa de esperanza 2013 - WaarBenJij.nu Bericht uit Bolivia van Piet en Marijke - Reisverslag uit Caranavi, Bolivia van casa de esperanza 2013 - WaarBenJij.nu

Bericht uit Bolivia van Piet en Marijke

Door: Piet en Marijke

Blijf op de hoogte en volg casa de esperanza 2013

18 Juli 2013 | Bolivia, Caranavi

We zijn goed aangekomen in La Paz na een toch best vermoeiende reis.

Inmiddels in Caranavi aangekomen en het eerste gesprek met Fidel gehad.

We gaan de derde unit aanpakken, dat is de unit die het dichtst bij het sportveldje ligt.

Een nieuw dak daarvoor is besteld en zal (als het goed gaat) erop zitten als jullie arriveren in Caranavi.

Het huis is in slechte staat en er moet veel aangepakt worden; Veel verniswerk van deuren, ramen en meubilair , rekken voor de ramen schilderen enz. Veel afvoeren zitten verstopt, kranen lekken, electrische problemen , delen horgaas moeten worden vervangen enz.enz . , plafonds beschadigd, veel sloten van de deuren ontbreken of zijn kapot enz. .

Daarnaast wordt nu al materiaal om de unit op te knappen ( vernis, kranen, syphons e.d.) aangeschaft zodat het meeste materiaal ter plekke voorhanden is.

Als jullie in het Hotel aangekomen zijn zullen we toch wat eerder moeten vertrekken dan gedacht i.v.m. de huidige wegwerkzaamheden naar Caranavi.(aankomst ongeveer 01.30 uur, Ton)

We willen daarom uiterlijk om 13.00h vertrekken, dat betekent om 12.30 h bus laden , en de lunch moeten we ook iets vervroegen van 11.30 – 12.15h.
De temperaturen waren hier voor Lokale begrippen laag, lekkere temperatuur en bewolkt. Vandaag volle zon en temperaturen tussen 25-30 graden.

Verder zijn we druk met het voorbereiden van alle dingen die moeten gebeuren. Overleg met de keukenploeg, inkooplijsten maken, kamerindelingen maken en (laten) zorgen dat vertrekken schoon zijn , excursie naar Copacabana voorbereiden enz. enz.

Extra gereedschap wat nog wenselijk is een extra schuurmachine om de kasten , deuren en ramen te schuren is.(Aart heeft deze al in zijn koffer zitten,Ton) Hier heeft Fidel een schuurmachine met een rechthoekinge voet, misschien is het goed om een schuurmachine met die kleinere 3 hoekige schuurvellen te kopen met de nodige schuurvellen. Zijn bij bouwmarkten of internet voor weinig geld te vinden.

A.s. Zondag reizen we weer terug naar La Paz om daar de laatste dingen te doen.

Fidel komt met de bus dinsdag op woensdagnacht naar La Paz. Als jullie nog heel veel meer koffers meenemen , laat het dan weten, want we denken dat we het nu ma slechts 15 man in en op de bus kunnen laden.

Mochten er nog vragen zijn dan horen we het wel van jullie. Sterkte met de laatste voorbereidingen!!

Met een hartelijke groet vanuit Caranavi

Piet & Marijke

Caranavi

07 Augustus 2013

6 aug Nationale feestdag
casa de esperanza 2013

We zijn een reis groep van 17 personen uit Nederland en Duitsland die op weg zijn naar Caranavia in Bolivia. Het doel van deze reis is het helpen bij het opknappen van het kinderhuis Casa de Esperranza in Caranavia ongeveer 160km noord oost van de hoofdstad La Paz. Dit huis is 28 jaar geleden opgezet door Piet en Marijke Punt.

Actief sinds 17 Maart 2013
Totaal aantal bezoekers 20393