Caranavi - Reisverslag uit Caranavi, Bolivia van casa de esperanza 2013 - WaarBenJij.nu Caranavi - Reisverslag uit Caranavi, Bolivia van casa de esperanza 2013 - WaarBenJij.nu

Door: Jan Plugge

Blijf op de hoogte en volg casa de esperanza 2013

08 Augustus 2013 | Bolivia, Caranavi

Woensdag 7 augustus.
Vandaag was het weer een arbeidzame dag. In de unit is hard gewerkt aan de afwerking van het geheel. Er moeten nog wel heel veel kleine dingen gebeuren, maar telkens kan weer iets worden afgestreept wat klaar is. Nog 1 grote klus rest: morgenochtend om 7 uur wordt begonnen met het aanleggen van het buitenpad van de unit naar de weg. Eerst wordt een enorme hoeveelheid keien (opnieuw) in het gareel gelegd en een bekisting aangebracht. Dan moet handmatig betoncement worden aangemaakt: ca 6 zakken a 50 kg cement met 4x zoveel (volume) zand. Een lichamelijk zeer zware klus. En het is hier overdag behoorlijk warm. Een forse uitdaging dus van de bouwploeg! Ook aan de aankleding wordt hard gewerkt. Zowel onze mensen, als de kinderen blijken veel creatief talent te bevatten!
Het blijkt nog steeds moeilijk, om in Caranavi aan goede materialen te komen. Eigenlijk kan dat alleen in La Paz worden besteld. Maar dan duurt het weer te lang voordat het hier is. Voor de mensen die het werk plannen, is dat niet gemakkelijk. Dan moet gezocht worden naar alternatieven en ook dat is net altijd een succes, want je wilt wel een goede kwaliteit leveren.
Tot nu toe zijn ook veel kinderen (en ook een paar volwassenen) in de tandartspraktijk geholpen. Ten opzichte van de voorgaande jaren hebben we een behoorlijke verbetering gezien in de gebitten. Voor ons leuk om waar te nemen. Nog 2 dagen te gaan en ook hier nog behoorlijk wat werk te verzetten. Maar we doen het met heel veel plezier!
Morgen weer een nieuwe blog.
Jan en Gisela.

• 08 Augustus 2013 - 16:09

Roy & Catharina:

Hallo Jan, Gisela, Merijn en Ingward,
    Wat goed om de verhalen te lezen, zo maken we het van dichtbij mee.
    Wat hebben jullie al veel werk verzet.
    Succes met het cement maken, uit ervaring weten we hoe zwaar dat is.
    Groetjes aan de groep.
    Groetjes en knuffels aan de kinderen daar.
    vooral aan Mateo.

• 08 Augustus 2013 - 16:57

Cor. Janet En Esmeralda:

Wat gaat het toch snel he?
    Alweer de laatste dagen.....fijn dat alles nog steeds goed gaat, en dat er al zoveel werk is verzet.
    Geniet nog lekker van de komende dagen en van elkaar...en succes met het zware werk......
    Doe iedereen de groetjes daar....en een speciaal knuffeltje voor Manuela....
    Heb even geleden Marry nog gesproken, het gaat al weer een stuk beter met haar.
    Nog een fijne week met elkaar.

De hartelijke groetjes uit hardinxveld van Cor, Janet en Esmeralda.

• 08 Augustus 2013 - 21:31

Willemien Bikker:

Hoi allemaal daar in Bolivia,

Ook wij leven en lezen mee, met jullie verhalen.
    Wij hopen dat het allemaal gaat lukken en wensen jullie sterkte met het zware werk wat wacht en
    de kleine "klusjes" die nog gedaan moeten worden.

Heerlijk dat er zo genoten wordt door iedereen een geweldige tijd ook voor de kindertjes daar.

Een hartelijke groet uit Groot Ammers van Bert en Willemien