Handgereedschap nodig - Reisverslag uit Caranavi, Bolivia van casa de esperanza 2013 - WaarBenJij.nu Handgereedschap nodig - Reisverslag uit Caranavi, Bolivia van casa de esperanza 2013 - WaarBenJij.nu

Handgereedschap nodig

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg casa de esperanza 2013

21 Juli 2013 | Bolivia, Caranavi

Beste mensen,

Even een korte update.

Een aantal materialen die we nodig hebben om de unit op te knappen worden (morgen) vrijdag en zaterdag in La Paz aangeschaft.

Ook heb ik gekeken naar gereedschappen en zaken die we nodig gaan hebben.

Er zijn nog een paar zaken die noodzakelijk / wenselijk zijn.
1. Enkele flesjes sticker remover . In de unit zijn veel muren en kasten beplakt of beplakt geweest en hebben stickerresten of resten van plakband die eraf moeten.

Hier heb ik dat spul nog nooit gezien, dus graag meenemen.

2. Eén of 2 muurboren (steen) 12 mm diameter met een lengte van minimaal 12 cm effectief. Er zullen enkele raamrekken afgezaagd moeten worden en daarna met bouten weer bevestigd moeten worden aan de woonunit.

3. Een setje schroevendraaiers plat kruiskop, groot en klein.

4. Een redelijk goede handzaag (hout).

Nog 2 problemen die we als groep wellicht kunnen oplossen:

A. De bouten van de achterwielen van het KIA vrachtwagentje (dubbellucht) moeten vervangen worden. Fidel gaat ze kopen en zal ze meenemen. Nu zitten de wielen met nog 2 boten vast i.p.v. 5 of 6. Iets voor Ton, die is dubbellucht gewend?

B. De interne telefoon van unit 4 werkt niet. Wellicht dat iemand van ons vast kan stellen wat het probleem is. (de centrale of in de bekabeling naar het huisje toe).

Ton heeft kontakten (kortingen) met de bouwmarkt Formido in Dronten . misschien dat hij nog iets kan regelen? Misschien dat jullie nog met hem willen opnemen voorzover nodig.

Met hartelijke groet

Piet en Marijke

Zoals u ziet is er voor ons nog voldoende werk aan de winkel. Ik ga dan ook een beroep op uw doen. Via internetbankieren kunt u onze held worden. Maak max €5,00 over op bankrekening 2464782 tnv JA Weerheijm te Dronten onder vermelding HANDGEREEDSCHAP Bolivia zodat ik (maandag 2 dagen voor ons vertrek) deze spullen kan kopen en nog in de koffers kan krijgen. Wij het team van mensen die daar gaan werken hopen op uw medewerking. Natuurlijk zal ik in deze blog verslag doen of het is gelukt. Vriendelijk groeten Ton Weerheijm.

• 21 Juli 2013 - 17:08

Herman En Lianne:

Hallo Ton,

Als je bouten, schroeven of moeren nodig hebt, je weet waar ze staan.

Groet,

Caranavi

07 Augustus 2013

6 aug Nationale feestdag
casa de esperanza 2013

We zijn een reis groep van 17 personen uit Nederland en Duitsland die op weg zijn naar Caranavia in Bolivia. Het doel van deze reis is het helpen bij het opknappen van het kinderhuis Casa de Esperranza in Caranavia ongeveer 160km noord oost van de hoofdstad La Paz. Dit huis is 28 jaar geleden opgezet door Piet en Marijke Punt.

Actief sinds 17 Maart 2013
Totaal aantal bezoekers 20393